Skönhet kommer väl inifrån?

Men man kan ju alltid hjälpa till lite från utsidan. För ett par år sedan kunde jag inte bry mig mindre om min hy. Så länge den var finnfri och saknade torra fläckar var jag mer än nöjd. Ansiktet tvättade jag med handtvål och smorde in det med någon billig kräm från Apoteket på morgnarna.
 
Nu när jag närmar mig 30-strecket med stormsteg kan jag inte längre ta lika lättvindigt på sådana saker. Jag har blivit näst intill besatt av krämer och produkter som, enligt egen utsago, ska göra underverk. En självklar favorit i badrumsskåpet är min Repairwear Laser Focus Corrector från Clinique. Den gör underverk i hela ansiktet. Så gissa hur glad jag blev när jag läste att det ska komma en Repairwear Laser Focus Wrinkle Correcting Eye. Same, same, men specifikt framtagen för området kring ögat. Botox - släng dig i väggen.
 
Annars drömmer jag mer om andra skönhetsfavoriter i vår. Lyxpuder från Clarins, ljusa nagellack från Chanel och favoritdoften från Chloé. Ljusa toner i rosa och aprikost som andas löftesrikt om vår och varmare temperaturer. Ge mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0