Det här med päls

Det är klart att jag har drömt om en och annan käck pälsjacka för kalla vintermånader i mina dar. Även en mjuk mössa eller väska har väl någon gång flanerat förbi i fantasin. Djuraktivisters argument har jag alltid avfärdat med att minkar ändå är så elaka djur. Må så vara, men själva djurhållningen är fortfarande bedrövlig. För att inte säga fruktansvärd. Hur ond en mink - eller annat pälsdjur - än är förtjänar ingen att behandlas som i Petas video nedan. Därmed inte sagt att jag inte skulle ta emot en vintagepäls om den skulle ha vägarna förbi.. Att köpa nytt är dock någonting jag, till min ekonomis stora glädje, tänker avstå från.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0