Sjukdomstillstånd

December, som började så bra, har den senaste veckan nästan uteslutande kantats av diverse sjukdomstillstånd. Efter vaccineringar för både min och Victors del trodde jag att vi kunde vänta oss lite feber, ömhet och trötthet i ett par dagar, men jag kunde aldrig i min vildaste fantasi föreställa mig att familjen Stam skulle drabbas av vinterkräksjukan. Visserligen drabbas var och varannan svensk av åkomman, men det är helt enkelt något som händer andra. Well, inte i år.
 
Utan att gå in på detaljer kan jag meddela att jag spenderade hela torsdagen nere för räkning. Victor däremot var glad som en lax, pigg som en mört och redo för äventyr. När Erik behagade komma hem vid halvsjusnåret på kvällen kändes det som en ren befrielse. Men efter regn kommer.. Mer regn, tydligen. Redan i lördags började min hals krångla och natten till söndagen var min förkylning ett faktum. Igen! Och inte nog med det. Inkuberingstidens passerande till trots drabbades Erik igår av samma version av vinterkräksjukan som jag hade haft. En betydligt kraftigare variant, enligt egen utsago.
 
Så. Nu börjar vi äntligen må lite bättre. Då är det väl dags för Victor att få kräksjukan? Om inte annat kommer väl biverkningarna från mässlingsvaccinet slå till senare i veckan. Jag håller tummar och tår för att vi alla är friska till jul. Och lång tid därefter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0