En annorlunda jul

Vi firar julafton traditionsenligt i Ängelholm, men just den här julen fick ett lite annorlunda avbrott. Vimsemajan själv - undertecknad - glömde både det ena och det andra hemma i Malmö. Bland annat alla Victors kläder och mina egna toalettprylar. Tyvärr upptäcktes det förstnämnda något sent så vi stod helt utan pyjamas, strumpor och koftor till stackars lille Victor. 

Som om inte detta vore nog stannade vi på åhlens i Helsingborg för att fixa toalettartiklar och underkläder till mamman. Så snart varuhuset stängt dörrarna för julen uppdagades bristen på minikläder. Så vad hände? Jag tog mitt straff. Nu sitter jag på tåget tillbaka till Malmö för att rusa hem, hämta en påse och rusa tillbaka till nästa tåg. 

Jisses. Jag måste bli mer organiserad. Är det för sent att önska sig den egenskapen i julklapp?


God jul från tågkupén!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0