There's no such thing as a free lunch

Eller? När jag nådde tågstationen med andan i halsen i morse prackade de flitiga tidningsutdelarna på mig - och övriga tågresenärer - ett paket Nasi Goreng från Findus. Jag antar att detta måste ingå i något tolvstegsprogram från Findus sida för att komma över den dåliga publiciteten om hästkött i maten.
 
Nasi Goreng i allmänhet, och fryst från Findus i synnerhet, tillhör kanske inte min favorit på middagsbordet, men när tiden är knapp, bokslutet rullar på och plånbokens innehåll har sett bättre dagar, blev det en perfekt kompromiss till lunch. Den innehöll ju ändå bara kyckling. Nästan en minut fick jag vara i fred innan det började plinga och ringa. Maten slank dock ned under telefonsamtalens gång och det är nästan så att jag börjar ifrågasätta Adam Smiths klassiska påstående. Kanske finns det ändå något som heter gratis lunch. Kanske är det Nasi Goreng från Findus.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0