Namnbyte

Det är mycket som ska fixas i och med en namnändring. När jag nu säger hejdå till det efternamn jag så länge har älskat att hata, blir jag inte bara lite vemodig, utan även varse alla dessa steg. Men när brevet från Trafikverket damp ned i brevlådan tidigare idag var det främst en annan sak som förbryllade mig. Körkortet ska förnyas om man ändrat namn eller personnummer. Hur vanligt är det att man ändrar personnummer? När? Varför? Den enda rimliga anledningen jag kan komma på är vid könsbyte, men jag kan ju - som i så många andra fall - vara totalt ovetandes.

Dagar som dessa är man glad att Google finns till hands. Samt att man har tiden att googla upp det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0