Min söndag i bilder

En inte alltför exalternade söndag, får jag väl säga i efterhand. Här kommer i alla fall min dag - i äkta blogganda - i bilder.

 

 

På söndagar ekar ofta skafferiet tomt och jag tog vad jag hade hemma till frukost. Havregrynsgröt, mackor och C-vitamin. I brist på papperstidning läste jag Svd på webben. Modernt värre.

 

 

Vilken dag passar väl bättre att klä sig lite fint än en söndag? Jag skulle ändå bara ut och fingå och ville ju vara beredd om jag skulle frottera mig med kyrkobesökare och andra glada motionärer.

 

 

Efter månader utan överkast, utan istället med ett skrynkligt påslakan som dekoration gjorde jag slag i saken och köpte ett nytt. Överkast, alltså. Precis likadant som det gamla. Jag slog även till på en ljusgrön kudde, som jag trodde skulle gå bra ihop med gardeinerna. Men man kan ju aldrig veta. Med facit i hand tänker jag att det nog får bli en till.

 

 

Vädret har varit klassiskt aprilväder. Snöblandat regn, regnblandad snö, hårda vindar och stundtals sol. Nåväl. Så länge det är barmark och plusgrader ska jag väl inte klaga.

 

 

När magen började kurra slängde jag ihop en sen lunch av överbliven köttfärs. Canneloni kan vara det enklaste man kan göra; rulla köttfärssås i färska lasagenplattor och toppa med riven ost. In i ugnen och - voila! Tyvärr fick jag ingen bild på det färdiga resultatet.

 

 

Efter lunchen svidade jag om till något mer praktiskt för att ta itu med månadens surdeg. Mitt i värsta snö- och regnblåsten körde vi till Statoil för att göra en invändig rengöring av bilen. Kanske inte den mest utförliga städningen jag gjort i mina dar, men förhoppningsvis dröjer det ändå ett tag tills vi behöver göra om den.

 

 

Nu ligger jag så äntligen i sängen och tittar ikapp på veckans TV-serier. Dagens höjdpunkt! Imorgon väntar en ny arbetsvecka och fiskalårets sista bokslut.

 

Glad söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0