Höstmys

Gårdagen utvecklades till en riktigt mysig dag, trots allt. Utomhus var det ljust, soligt och alldeles lagom varmt för en sensommardag i september. En liten promenad bland höstlöven som börjat falla utgjorde min söndagsmotion, men tyvärr låg både mobil och kamera i tryggt förvar hemma under tiden, så det blir inget bildbevis på alla vackra och klara färger jag mötte under resans gång.
 
Efter min promenad uppstod en märklig craving efter brysselkål. Jag var bara tvungen att ha brysselkål till middag. Och hur kombineras denna bäst om inte till kyckling, potatismos, gräddsås och gelé. Även under middagen höll sig kameran märkligt passiv, så istället för ett fotografi bjuder jag på lite höstinspiration. Nu har vi fått nog av blommiga kjolar, solstolar och nypotatis. Nu vill vi ha stickade tröjor, gula löv och äppelpaj. Hösten, du är välkommen!
 
 
Snart ser vägar och promenadstråk förhoppningsvis ut såhär. Och då gäller det att njuta, innan snö och sand kommer i en frisk blandning. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0