Värmebölja

Mitt i natten vaknade jag till - genomblöt av svett i vårt vanligtvis ganska nedkylda hem. Vad är detta? tänkte jag. Ett annalkande - något för tidigt - klimakteriestadie? Eller en ny, lite okänd, värmebölja som nattetid dragit in över Skåne? När jag slutligen hasade mig upp för att se efter upptäckte jag att båda mina gissningar var felaktiga. Det var istället elementen som gått igång på högsta värme. Hur mycket jag än skruvade och hade mig gick det inte att sänka värmen. Och hur mycket jag än skruvade och hade mig gick det inte att vidröra eller komma för nära elementen ifråga. Så varma var dem.
 
Efter att ha öppnat nästan alla fönster lyckades jag äntligen somna om - med täcket vid sidan om mig. I morse kvarstod värmen. Jag vet att jag kommer att få äta upp mina ord, men jag önskar faktiskt att det var kallt istället. Då kan man ju i alla fall klä på sig och svepa in sig i filtar. Nu kan man bara svettas.
 
Dagens lunch ska ägnas åt att jag ska hem och reka. Ringa, maila och ha mig. En sak är då säker; värmen ska försvinna. Så nu vet ni vad jag har haft för mig de senaste timmarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0