Onsdagsblaj

Plötsligt är helgens sommarvärme som bortblåst (med betoning på blåst). Det är kallt och ruggigt ute och jag har idag ätit vad som förhoppningsvis blir den sista salladen på riktigt länge. Imorgon öppnar Emporia, och jag har blandade känslor inför invigningen. Jag vet bara med mig att jag kommer att bli besviken. Ett köpcentrum som alla andra. Hur kul kan det bli?, har jag tänkt. Tills jag läste att Club Monaco ska slå upp portarna där! Det var väl goda nyheter? Hittills finns de bara i Mood-gallerian i Stockholm och dit har man ju inte vägarna förbi varje dag. Dock har jag ju shoppingförbud fram till New York-resan, så förhoppningen är väl att jag inte ska hitta något..
 
Nåväl. Om en dryg timme lyfter jag på ändan och styr kosan till gymmet för att kicka igång den här träningsveckan med ett välbehövligt spinningpass. Efter mitt lilla träningsavbrott, då jag stod utan kort, känns det som om jag aldrig riktigt kommit igång igen. Ikväll ska det dock bli ändring på detta. Mer högtflygande planer än så har jag inte denna onsdag, dagen före löning. Kanske blir det till att åka hem, tjuvtända ett adventsljus och laga något gott - och billigt. Om två månader är det julafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0