Nostalgiläsning

Det var sannerligen ett tag sedan jag besökte min forna favoritblogg Peace, Love and Capitalism. Kanske för att jag inte har tid (läs ork) att sätta mig in i författarens välfunna formuleringar och spetsfundiga ordalag när jag snabbsurfar mellan mailande och Excelarken, utan istället nöjer mig med bloggar där jag kort och gott kan titta på bilderna.
 
Idag hade jag dock lite tid över och tänkte att om jag hinner plöja ett par artiklar i Svenska Dagbladets nätutgåva hinner jag plöja ett par inlägg i en välskriven blogg. Vad jag då upptäckte var att bloggen har bytt portal och det kuliga, men kanske inte mest seriösa bloggnamnet för en riksdagsledamot, är nu bortbytt. Den nya bloggen är visserligen intressant, men mer riksdagsinriktad och mindre åsiktsintensiv.
 
Tur i oturen är väl att den gamla bloggen ligger kvar. Kanske inte högaktuella ämnen längre, men dock en intressant vinkling av diverse samhällsproblem med en personlig touch av åsikter. I mängder! Kanske något jag borde dra nytta av här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0