IKEA

I söndags mötte jag upp syster och åkte till mitt favorithatobjekt nummer 1; Ikea. En söndag på Ikea är ju egentligen inget jag rekommenderar till någon. Barnfamiljer, handikappade, pensionärer och glada shopoholics i en salig röra. Jag åker alltid till och från Ikea med samma inställning. I början är det kul. Man provsitter, provligger och möblerar hemmet i huvudet. Någonstans halvvägs in i röran ändras dock denna inställning. Man tröttnar helt enkelt. Lagom till avdelningen Spara och förvara vill man bara slippa skiten. Resultatet blir då att jag planlöst slänger ned lite saker, struntar i det jag egentligen behöver och beger mig till kassan i 110.
 
Jag lyckades ändå spendera ett par hundralappar. Och har nu ett hem med nya adventsljus, glas, galgar och en stor fikus. Saker jag inte kunnat leva utan, med andra ord. Avslutningen med nybakad äpplepaj, tända ljus och julmusik gjorde att det på hela taget blev en mycket mysig söndag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var ju en helt fantastisk avslutning på dagen. :-) Julmusiken och tända ljuset nr 1 var som pricken över i:et.

2012-10-23 @ 12:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0