Helgen

En efterlängtad helg spenderades först med att smirra pulled pork i stora mängder. Då pitabrödet lyste med sin frånvaro på Mästerlivs gick jag enligt receptet och serverade det i hamburgerbröd med massa goda tillbehör. Vi passade på att njuta ordentligt eftersom det förmodligen kommer att dröja länge innan jag ger mig i kast med ett tiotimmarsprojekt i ugnen igen. Lyckligtvis verkar man komma långt på 1,6 kilo kött.
 
På lördagen satte jag mig på tåget norrut och styrde kosan mot Ängelholm för lite avkoppling. Det var en gnistrande, men kall, höstdag och solen sken från en klar himmel. Väl på plats bjöds det på en god och välbehövlig lunch, därefter fika för att slutligen avsluta kvällen med torskmiddag och efterföljande cremé brulee.
 
Igår, söndag, begav jag mig hemåt efter att ha kråmat ur så mycket som möjligt ur det Gullbergska skafferiet. Frukost, mellanmål, lunch och fika. Bara för att komma hem och mötas av en favorit i repris på middagsbordet; pulled pork.
 
Min helg har med andra ord enbart gått i matens och ätandets tecken. Det gäller ju att bunkra upp för en eventuell vargavinter. Vad har ni gjort?
 
 
Pulled pork ala Elsies päron. Vårt blev säkert lika gott, men mindre förevigat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0