Frankenstorm

Jag måste medge att jag var en av dem som inte riktigt tog stormvarningen på allvar. Vi minns väl alla förra årets Irene, som inte verkade bli mer än ett par regndroppar. Raljerande upplyste jag alla som ville höra på att Sandy väl skulle bli som en vanlig dag i Hyllie. Det vill säga otroligt blåsigt, regnigt och stormigt. De orden fick jag äta upp. Över 40 personer är redan döda, miljontals saknar ström, bränder härjar och otaliga byggnader har förstörts. För att inte tala om kaoset efter stormen.
 
Allt detta är naturligtvis fruktansvärt och jag undrar om vi kommer att märka många spår av stormen om en dryg månad, då vi ska till New York. Om vi ska till New York. Det är ju inte bara stormen har varit i farten. Även SAS ekonomi och dess vara verkar hänga löst. Tillika vår New York-resa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0