Emporia

Idag skedde den tilldragelse som jag och mina kollegor sett fram emot och räknat ned till sedan flytten till Hyllie förra sommaren; öppnandet av Emporia. Trots att det har varit stort rabalder kring dess invigning hade jag aldrig kunnat ana vilket kaos det skulle bli. Från klockan åtta i morse stod människor i kö. Bakom kravallstaket trängdes hundratals och åter hundratals personer i väntan på att klockan skulle slå tolv. Om köandet avtog med dagen? Knappast.

I brist på lunchlåda och för att stilla såväl hunger som nyfikenhet var vi ett par tappra själar som vågade oss över. Just dagens lunch var inget att hurra för, men butiksutbudet var över förväntan. Tyvärr hade jag varken tid, ork eller lust att springa ut och in i dem så jag nöjde mig med en handduk och gick tillbaka till jobbet. Men det blir definitivt ett återbesök. Om ett par veckor när den värsta hysterin har lagt sig.

 

 
A view from the top

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0