Berlin?

Jag har en totalt osund och oförståelig fascination för Berlin. Framför allt är det stadens historia som intresserar mig, men även den resa staden gjort sedan murens fall. Jag har nästan doktorerat i ämnet; läst böcker om murens fall samt tiden därefter, tittat på bilder, hyrt filmer, längtat och trånat. Ett år sökte jag till och med utbyte i Berlin, som jag till förmån för en termin down under dock tackade nej till.
 
Jag grät inte över detta. Staden finns ju kvar. Och inte är det långt dit. En timmes flygresa från Kastrup, alternativt dryga fem timmars bilresa från Malmö. Alla dessa faktorer till trots har jag aldrig satt min fot i Berlin. Ju mer jag tänker på det, desto mer grämer jag mig. Så nu tänkte jag äntligen göra slag i saken. Fira nyår i Berlin! Bättre än så kan det väl knappast bli? 
 
 
Checkpoint Charlie. Snart ses vi kanske!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0