Vargavinter

Om SMHI har rätt (som de inte sällan har) blir det en vargavinter i år igen. Fjolårets mildhet var tydligen bara en fluga. Den här gången kommer jag dock förberedd. 2009 och 2010 härdade mig. Jag har min övervarma Peak Performance-jacka, uggs, varma mössor och vantar. Allt utom vinterdäck. Och detta ligger lyckligtvis inte på mitt bord..
 
Dock har man ju en tendens att glömma traumatiska saker som isande vintrar, men långt bak i minnet gömmer sig en känsla av att vänta på bussen i 20 minusgrader, promenera hem helt stelfrusen och att aldrig, aldrig någonsin ha tillräckligt mycket kläder på sig. Jag håller tummar och tår för att SMHI har fel denna gången. Eller i alla fall att just Skåne undslipper vargavintern.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0