SAS

Jag sitter och väntar på att få boarda vad som kan bli min sista tur- och returresa med SAS. Jag håller tummar och tår för att så inte är fallet. Inte för att jag älskar SAS eller bryr mig särskilt mycket om dess överlevnad, nej mina skäl är betydligt mer egoistiska än så. Jag vill bara komma iväg på min planerade resa till och från New York i december. Och behålla mina eurobonus såklart..

Men i ärlighetens namn; har inte SAS slarvat bort våra pengar länge nog nu? Istället för att sälja bolaget medan det fortfarande var värt något valde regeringen att pumpa in miljarder efter miljarder. Att det är tre stater som är inblandade underlättar nog inte heller. Jag blir inte förvånad om det blir en krasch. Jag hoppas bara att det inte blir en innan årsskiftet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0