Permafrost

Jag kan inte komma på något bättre uttryck för att beskriva den kylan som råder på vårt kontor. Ända sedan jag kom i morse har jag huttrat och frusit, blivit stelare och stelare om fingrarna och nu har jag nått någon typ av klimax, där det känns som om min hjärna håller på att frysa till is och tankeverksamheten avtagit helt.

Det verkar dock som om problemet har uppmärksammats på fler håll och i skrivande stund sägs det att kylan håller på att åtgärdas. Tills jag märker någon skillnad sveper jag dock in mig i en avdankad poncho som jag hittade i mitt skåp (sen förra årets köldknäpp) och hinkar varma drycker. Tänk att det alltid finns något att anmärka på. Aldrig är man nöjd. Framför allt inte i 8 plusgrader.. inomhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0