Nyårsångest

Nyårsångesten kommer tidigt i år. Inte ångest inför det nya året, eller de tunga oxveckorna som följer, utan för vad jag exakt ska göra på själva nyårsafton. Vanligtvis tar jag det ganska piano med devisen att det alltid löser sig, men i år har resfebern slagit till. Min Berlinresa? Priserna har skjutit i höjden och jag börjar så smått undra om det verkligen är värt att åka dit i två dygn för att slippa nyårshetsen här hemma. Berlin finns ju kvar till våren. Så vad återstår då? Jag vet inte om jag pallar ännu en middag där mitt bordssällskap är borta och nattar barn hela middagen för att sedan dra ett par groggar och gå hem och lägga sig. Eller stå och låtsas att det är kul att spela Guitar Hero en hel kväll. En middag hemma på tu man hand då? Men det gör vi ju varje helg. Kanske Berlin är det bästa alternativet ändå? Oavsett vilket är det definitivt det dyraste.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Middag med syster och svåger kanske?!

2012-11-16 @ 12:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0