Oturssöndag

Idag är det inte mycket som gått rätt till. Redan när jag vaknade i morse kände jag att det skulle bli en riktigt dålig dag och fasade för att kliva ur sängen. Mycket riktigt. Internet har legat nere sedan i fredags och eliminerade mina chanser att jobba hemma i helgen (vilket var anledningen till att jag åkte hem från Stockholm redan igår). Efter några desperata samtal till Telia Support fick jag hämta ut ett mobilt bredband i närmaste Teliabutik. Om det fungerade? Utan problem! Om det fungerade på min dator? Nej.

Efter ytterligare några uppgivna samtal gjorde jag det jag dragit mig för hela dagen. Ut till point Hyllie. Tågstrulet var i full gång och efter dryga timmen kom jag fram till ett nedsläckt kontor och kunde äntligen sätta mig och jobba. Nu sitter jag här, ensam i mörkret, och hoppas på bättre tur på hemresan och resten av kvällen. Men jag har en känsla av att det inte kommer att bli så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0