Måndag igen

Den här helgen flög praktiskt taget fram. Ska jag vara helt ärlig känns det knappt som om det har varit helg. Och nu väntar en lång vecka, utan minsta tillstymmelse till något skoj så långt ögat når. Men lika bra är väl det. Kanske ska jag ta itu med min träning, som nu har legat på is ett tag, den här veckan. Kanske ska jag rensa ut vinterkläderna från garderoben och kanske ska jag piffa upp hemmet med härliga, våriga blommor. Eller så kör vi bara på som vanligt. Jobba, äta, sova. Ekorrhjulet och sånt.

I morse kom jag i alla fall till den insikt jag saknat så det senaste halvåret. Om jag kommer tidigare till jobbet på morgonen kan jag ju med gott samvete gå hem tidigare. Inte sant? Kvart över nio känns det dock som om jag har varit här i timmar och jag känner mig redan lunchsugen. Kvart över fyra kommer detta dock kännas som en mycket bättre idé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0