Nedstökat

Varannan torsdag kommer vår asiatiska städerska till oss och rensar upp. Det som började som en kul grej att prova på har utvecklats till ett livselixir för oss. Hur klarade vi oss tidigare?

Detta har även lett till att jag i princip har slutat städa. Helt och hållet. Igår blundade jag för makaroner på köksgolvet, dammråttor vid soffan och ett badrum där ingenting är riktigt rent. Jag slog bort tankarna med förevändingen att städerskan (nej, jag vet inte riktigt vad hon heter) ändå ska komma idag.

Jag är rädd för var detta kommer sluta. Varannan vecka blir varje vecka blir två gånger i veckan? Och om vi någon gång i framtiden får barn tror jag att hon får flytta in hos oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0