Heldag

Lördagen blev till en riktig heldag som inleddes med fönstershopping och brunch med Pia på Norrebro i Köpenhamn, varpå vi begav oss in till smeten för lite riktig shopping (i mitt fall ett nagellack, i Pias fall 10 färska pioner) och en långpromenad i det väldigt växlande vädret.

Efter att ha trängts med 10 fulla danskar på ett säte på tåget hem begav jag mig till Belle Epoque och lördagsmiddag. Maten var fantastisk, men bäst av allt var nog drinkarna. Husets special Belle Bianco är härmed min nya favoritdrink. Gin, vermouth och st germain. Vem hade kunnat gissa att det skulle bli en sådan succé?

Söndagen har bjudit på vila, jobb och sol. Det är även den absolut sista dagen på den alldeles för långa stegtävlingen. Efter kvällens merit (som än så länge enbart är imaginär) ska jag sitta still till hösten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0