Gravida kvinnor

I veckan var jag ute och åt middag med en av mina gravida vänninor på lilla torg. Det var hur trevligt som helst, men det är någonting med gravida kvinnor som gör mig väldigt nervös. Såsom vissa människor är lätt fobiska mot barn är jag ställd mot gravida. De är ju så sköra. Jag är så rädd att jag ska ramla in i dem, råka bjuda dem på något de inte får äta eller yttra något som ska sätta hormonerna i rullning. Man vill ju inte gärna vara orsaken till ett hormonellt raseriutbrott.

Så. Vad frågar man till en gravid kvinna? Vad frågar man inte? Får man säga något om magen? Röra den? Inte röra den? Nej, jag vet inte. Kläm ut ungen och återkom efter det.



Hur ska jag behandla dig? Tänk om jag ramlar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0