Early bird

Igår tog jag flyget till huvudstaden ohälsosamt tidigt. Redan halvsex begav jag mig hemifrån och detta förstörde i princip hela min dag. Det enda jag kunde tänka på var att få sova. Jag förstår att en av de mest nyttjade tortyrmetoderna är att inte låta folk sova. Såväl under Vietnamkriget som i Stasityskland var detta ett effektivt sätt  att få folk att erkänna sig till kommunismen. Om jag ställde mig oförstående till detta tidigare hyser jag idag inga tvivel. Igår skulle jag nästan kunna hylla Gyllene Gryning i Grekland för lite sömns skull. Men bara nästan..
 
Idag känns det lite bättre, men jag längtar redan efter en rejäl sovmorgon imorgon. Midsommar, långledigt och ännu en vecka avtickad innan semestern. Kalifornien och äventyren på andra sidan Atlanten närmar sig med stormsteg. Om jag längtar? Om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0