Zlatan

Fotboll har aldrig varit mitt största intresse (möjligtvis har jag tittat på några EM och VM-kval, mest för att hänga med i det allmänna tugget), så när bokklubben valde Jag är Zlatan: Zlatans egen berättelse hjulade jag inte direkt av lycka. Sent omsider köpte jag boken som invigdes igår kväll. Att påstå att den är ett litterärt mästerverk vore en överdrift av rang. Att påstå att den ökat mitt intresse för fotboll likaså. Men det var något med boken, med Zlatans historia, som fick mig att klämma 100 sidor på en kväll utan att tröttna.

En riktig liten odåga verkar han ha varit, Zlatan. Dock med någon slags självinsikt, som förvisso kan vara vuxne den mannens insikt när han berättar sin historia. Och den där bollen. Av någon anledning gjorde boken ett intryck på mig, då jag drömde om dribblingar, brassetricks och mål i krysset hela natten. Ganska udda för en fotbollsfob. Det ska bli spännande att se hur jag fungerar om ytterligare 300 sidor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0