Tidsuppfattning

Jag börjar få väldigt dålig tidsuppfattning. Kanske är det för att tiden går på tok för fort. Kanske är det för att det ibland känns som att den står helt stilla. Ta Eriks resa som exempel. Hur länge har han varit borta? Jag vet inte. En månad? Två månader? Ett år? Jag vet inte. Fem år? JAG VET INTE. En knapp vecka, när jag kollar i kalendern.

Samma sak är det med min prisuppfattning. Jag storhandlar på Mästerlivs, för jag vet inte vad saker bör kosta. Är 13 kronor för en liter mjölk billigt? Eller på tok för dyrt? Ska en apelsin kosta 3 kronor eller 15 kronor? Vad kostar ett kilo kyckling? 100 kronor? 500 kronor?

Jag vet inte. Jag vet ingenting längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0