Nyårsångest

Årets värsta dag börjar äntligen lida mot sitt slut. Jag vet inte vad det är med nyårsdagen, men deppigare dag får man leta länge efter. Det är nog känslan av ett nytt år som kommit till sin ända, samtidigt som det nya okända står för dörren och årets tråkigaste månader bara har börjat, ofta i kombination med en tyngre betongkeps på huvudet.

Dagens obligatoriska pizza fick dessutom stå tillbaka till förmån för ett besök på McDonalds istället. Jag tänkte snabbt, enkelt, billigt och fett. McDonalds! Nu ligger jag i soffan, nyduschad och trött, zappandes bland kanalerna och fördömer dagen jag tillät Erik att resa bort ensam över nyår. Men imorgon blir det nya tag. En tidig resa till Stockholm och jobb, jobb, jobb. Det kan väl få vem som helst att glömma sin nyårsångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0