Träningsbonanza

Efter en slappehelg och strategikonferens i dagarna två var det verkligen på tiden att ta itu med veckans träning i onsdags. Dagen till ära var det styrkefokus på CrossFit. Efter två övningar trodde jag att mina armar skulle gå av på mitten och efter ytterligare två att min rygg skulle brista. Resultatet blev alltså att jag knappt kunde röra mig igår. Helt likgiltig inför detta faktum bestämde jag mig igår för att gå på Power Spinning. Att säga att jag svettades passet igenom vore en underdrift. Att säga att jag knappt kunde andas större delen av passet ligger nog närmare sanningen. 

Idag sitter jag och funderar på om det är läge att snöra på sig träningsskorna igen, men vid närmare eftertanke tror jag att jag struntar i det. Jag vill ju vara i fin form inför morgondagens vinprovning (utan träningsvärk i större delen av kroppen) och inte helt ta udden av fenomenet vilodag. Nej, idag får bli en vilodag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0