En mysig helg

Så nådde snön även Malmö. Hela dagen har det yrt vitt utanför fönstret, men så snart mörkret lagt sig kom regnet och snön är åter ett minne blott. För gott den här gången, hoppas jag. Nu börjar jag verkligen bli redo för lite vår.

Jag har inte haft en planlagd minut under hela helgen och det har varit underbart. Jag älskar de helger man bara kan ta som de kommer utan några måsten eller tider att passa. Jag har därför att passa på att njuta av årets första semla - eller hetvägg för att vara mer korrekt - kollat in matbord på Ilva, köpt varma, mysiga täcken och nya, fluffiga kuddar på Ikea, sett Mission Impossibel 3 - Ghost Protocol på bio samt tränat intervallöpning på gymmet. Nu är jag färdigpackad och klar för en tidig avfärd till Stockholm imorgon bitti. Redan klockan fem ringer klockan och då gäller det att vara utvilad. Strategimöte står på schemat och jag undrar i all tysthet vad jag egentligen ska där och göra. Nåja, det lär väl visa sig.

Idag visade sig även bli en sorgens dag. En legend har gått ur tiden. Whitney Houston hade en av världens mest fantastiska röster, men dessvärre ett fruktansvärt tragiskt privatliv, kantat av droger, skandaler och kollapser. Idag lyssnar jag denna och blir nostalgisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0