5 saker

5 saker du inte kan - eller vill - vara utan i ett bokslut. Jag har den ultimata listan.

1. Mat. Maten får inte ta slut. Faktum är ju mer desto bättre. Hungern verkar ligga på topp dessa dagar och regel nummer ett lyder lätt; Gå aldrig hungrig i ett bokslut!

2. Bekväma byxor. Bär INTE snortighta jeans. För det första omöjliggör de steg nummer ett och för det andra är det inte skönt att verka stillasittandes i dem två dagar i streck. Eller ståendes. Eller någonsin.

3. Ett glatt humör. Humorn måste vara det sista som lämnar dig i bokslutstider. Då hoppet sedan länge vikt hädan och du står och faller mellan uppgivenhet och förtvivlan är det viktigt att ha nära till skrattet. Ett gott skratt må förlänga livet, men det förkortar definitivt bokslutsarbetet.

4. Hälsan. Att ha en så pass hög arbetsbelastning med en stram tidsplan och en manisk tidspress är illa nog som det är. Att ha detta med en förkylning hängandes över sig är näst intill omöjligt. Se till att ha sjukdomarna överstökade till den 31:a. I bokslutet gäller det att vara klar i huvudet.

5. Kaffe. Världens bästa dryck. Världes mest nödvändiga dryck för sena kvällar och tidiga morgnar. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; Jag skulle inte kunna jobba en sekund utan kaffe. En sanning med modifikation vanliga dagar. En sanning i bokslut. Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0