Utmattning

Julen, eller förestående jobb, måste verkligen ha tagit på krafterna för jag känner mig fortfarande helt utmattad. Sedan vi kom hem från Änhelholm har jag inte orkat med mycket mer än att vila i sängen, slökolla på diverse B-filmer och läsa böcker.

Tidigare idag knatade vi ner på stan en sväng, men den absurda ansamlingen av människor gjorde att vi nöjde oss med en lunch innan vi begav oss hemåt i snålblåsten igen. Ingen reashopping för mig, med andra ord. Och lika bra är väl det. Jag börjar tröttna på vinterns murriga färger och grova material och längtar istället till våren. I dagsläget känns just våren som en urban myt, men så snart vi överlevt januari börjar drömmarna realiseras. Till dess kryper jag upp i soffan i mina nya fårskinnstofflor som tomten var snäll nog att lämna under den provisoriska granen i år. Tack tomten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0