Sista rycket

Jag gör sista rycket för veckan nu. Ett sista, mycket utdraget, ryck. Ett sista, mycket tröttsamt, ryck. Jag är så trött att jag skulle kunna somna ståendes. Men det gör jag inte. Jag har nämligen lagt beslag på en fåtölj i ett av de få privata rummen som finns här, där jag försöker hålla ögonen öppna för eftermiddagens sista business review.
 
Tyvärr (ja, det får jag väl ändå säga med tanke på omständigheterna) har jag tackat ja till ett julmingel ikväll. Och inte vilket julmingel som helst. Ett knytsijulmingel, där alla ska ta med sig tapas till okänt antal människor. Allt detta utan att ha en endaste liten trosa nedpackad i min gigantiska resväska. Min plan att hinna handla, åka hem, tvätta håret, sova och tillaga ännu okänd tapas före klockan sju känns lite utmanande. För att inte säga väldigt utmanande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0