Hobbit

Vad passar väl bättre en julhelg än att gå på bio? Idag slog vi till på en matiné av Hobbit - Peter Jacksons uppföljare, eller ska jag säga föregångare, till Sagan om ringen. Liksom varenda film i ringtrilogin var filmen om den lille hobbiten lång och utdragen, men mycket välgjord. Alla de onaturliga varelser som figurerat i de tidigare filmerna dök upp, och likaså de många och långa krigs- och våldsscenerna.

Kanske inte en personlig favorit på filmhyllan, men ett stort plus till att filmen gick i 3D. För ett ögonblick trodde jag faktiskt att jag själv befann mig i Fylke, Vattnadal och de djupa skogarna. Om jag kommer att se återstående två filmer förblir dock ett frågetecken.

 

 

Glasögon på glasögon gjorde att jag kunde följa hela filmen med perfekt syn.. på gott och ont.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0