Endgame

Jag skäms nästan för att säga det (nej, inte nästan - jag skäms!), men jag har slaviskt följt alla avsnitt av Gossip Girl. Likt en annan 14-åring streamar jag serien varje tisdag för att kunna se det så fort som möjligt. De senaste åren har jag dock bara väntat på ett avslut. Någon slags trygghet om att allting ska ordna sig; att Chuck och Blair ska få varandra och att alla ska få leva lyckliga i alla sina dagar. Samt naturligtvis vem själva gossip girl egentligen är.
 
Igår fick jag äntligen detta avslut. Sista avsnittet på sista säsongen. Och vilket slut! Parkonstellationerna man hoppats och hejat på i 5 år gick i lås, vissa mindre tippade och mindre framhejade konstellationer likaså. Men det var ett lyckligt slut. Och jag kan äntligen slappna av medan jag letar efter ett nytt guilty pleasure att lägga kraft och fokus på. Vampyrer känns överexploaterat till och med för mig. Så vad annars lägger tonåringar sin energi på nu för tiden?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0