Brandrök

Mitt i natten vaknade jag av en skarp smäll, följt av upprörda röster, utanför fönstret. Malmöbo som jag är var naturligtvis min första tanke att någon blivit skjuten på vår gata. Någonstans i det sömndruckna resonemanget började en frän doft sprida sig i lägenheten och Erik, som vågade titta ut, upptäckte en brand.

Medan jag sprang omkring och öppnade balkongdörrar och oroade mig för kolmonoxid i lungorna gick Erik ner på gatan, där det uppdagades att två bilar stått i brand. Brandkår och polis var på plats och elden redan då ett minne blott. Vilket är mer än man kan säga om röken. Någon timme senare kändes lägenhetsluften äntligen okej att andas igen och jag kunde ge min efterlängtade sömn ett nytt försök.

Så mycket drama en helt vanlig fredagskväll. Vardagsmat för en Malmöbo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0