Årsbokslut

Lyckligtvis har jag inte något arbetsrelaterat årsbokslut på nyårsafton i år, utan det dröjer ett kvartal till. Däremot tänkte jag bokföra år 2012 årets sista dag. Det var inte ett toppenår, men samtidigt heller inte all time low. Ett år, som har flutit på i ett raskt tempo, med resor, fester och en hel del överraskningar. Här kommer mitt år i bilder;
 
 
Året inleddes relativt ensamt, då Erik befann sig i Vietnam i januari. Jag rådde dock bot på detta genom att jobba mycket och ha ett playstationspelande substitut i soffan.
 
 
För att råda brist på den trista vintern shoppades det en hel del nytt till hemmet, bland annat taklampa och TV till sovrummet. Ovärderliga köp, såhär i efterhand. Även en hel del mindre nödvändiga - men desto roligare köp - inhandlades. Som min Isabel Marant-jacka. Toppen de dagar man inte vet vad man ska slänga på sig.
 
 
Våren - och hoppet om livet - anlände till Malmö i april. Äntligen kändes det okej att gå utanför dörren och hitta på saker igen. Äntligen!
 
 
Vi firade vårens många födelsedagar, bland annat Eriks med extra lyxig champagnefrukost på sägen. Man fyller ju bara 31 år en gång.
 
 
Innan värmen på allvar kom till Sverige drog vi till Costa del Sol över kristi himmelsfärd. Sol, mat och avkoppling i 5 dagar. En skön inledning på en rätt risig sommar.
 
 
Årets varmaste och härligaste dag överraskade vi Emma med möhippa. Denna möhippa kan ha varit den trevligaste och roligaste möhippa jag någonsin varit på. Kanske hade det att göra med att jag var lekansvarig? Kanske inte.
 
 
Juni var en kavalkad av fester. 20-talsfest, bröllop, midsommarafton och 30-årsfest avslöste varandra. Lagom uppladdning inför semestern.
 
 
I juli åkte vi på roadtrip på andra sidan Atlanten. Tre underbara veckor i Kalifornien, men pitstop i Las Vegas, Gran Canyon och Yosemite. En helt otrolig resa, tillika upplevelse.
 
 
Plötsligt tog semestern slut och jobbet och verkligheten kom som en käftsmäll. Augusti inleddes hektiskt, men tack vare många fina sommardagar gick det fortfarande att njuta av sol, bad och blå himmel på hemmaplan.
 
 
Plötsligt var det höst igen. Hösten flög fram och tillförde föga. Ett par 30-årsfester i början av höstkanten satte lite guldprägel på vardagen, men utöver det lagade jag mest mat, åt och sov. Varför?
 
 
Har vi tur får vi en underbar liten överraskning till våren. En härlig kärleksgåva.
 
 
Advent och julen anlände även i år. Innan jag var helt klar för att sätta igång med firandet tog jag ytterligare en tripp över Atlanten med mamma och syster. Denna gång styrde vi - liksom föregående år - kosan mot New York.
 
 
Shopping, middagar och annat skoj stod på schemat innan det var dags att åka hem igen och ta itu med julen på allvar.
 
Tittar man på ljuspunkterna ser det ut att ha varit ett relativt härligt år. Då glömmer jag ju lätt alla långa bokslutsdagar, arbetsfrustrationen, tröttheten och håglösheten. Och det är väl precis det man ska glömma om något ska falla ur minnet under året. Nu håller jag både tummar och tår för att 2013 ska bli ett helt fantastiskt år.
 
Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0