Sommar i P1

Trots att jag älskar sommarpratarna i P1 har jag varit förvånansvärt dålig på att lyssna på dem under sommaren. Mellan semestrar, sovmorgnar, solande och jobbande har det på något vis trillat mellan stolarna. När jag tidigare idag fick snilleblixten att jag faktiskt - under jobbtid dessa lugna dagar på kontoret - kan lyssna på dem på nätet var glädjen total. Kvart över tio på förmiddagen har jag redan avverkat ett par. Emma Wiklund, David Hellenius och nu Klara Zimmergren. Jag ler i mjugg och är nära gråten om vartannat. Fantastiska Klara. Öppenheten, humorn och allvaret i ett. Detta gäller även de andra, men framför allt Klara.
 
Plötsligt är det inte jobbigt att gå till jobbet. Jag varvar mitt arbete med sommarprat. Och jag har många, många kvar. Så fantastiskt. Tills telefonen ringer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0