Semester, runda 2

Idag började en efterlängtad andra semester. Nästan mer efterlängtad än den första, faktiskt. De två veckor jag har jobbat har inte varit annat än plågsamma. Jetlagen från helvetet, bokslutsarbete, semetertider (för andra då!) och diverse uppsägningar har gjort arbetsbördan, tillika arbetsmiljön, outhärdlig. Men nu ska jag alltså hämta nya krafter.
 
Efter morgonens tunga spinningpass sitter jag nu med morgonkaffet i högsta hugg och surfar planlöst runt på nätet samtidigt som jag lackerar naglarna. Sådant som hör lediga dagar till. Ingen stress, ingen press. Om någon timme eller så ska jag sätta mig på tåget till Ängelholm, där jag ska spendera ett par lata dagar. Mat, sol och vila innan det bär av till ännu mer norra breddgrader på torsdag. Gävle, närmare bestämt. Den resan har dock ingenting med semester att göra. Ingenting alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0