Påsklov i sikte!

Utanför skiner solen från klarblå himmel. Alla på kontoret har checkat ut för påskhelgen. Alla utom jag, vill säga. Att jag arbetsbefriade mig själv igårkväll till förmån för att ansluta bokklubbsmötet får jag sota för idag. Men vad gör väl det när man vet att man har fyra dagars påsklov framför sig? Iväg med rapporteringen, sedan bara njuta. Inga måsten, ingenting. Så skönt!

Jag planerar att njuta av en god bok, ej utvald av bokklubben. Att Ranelid fick Augustpriset för Synden övergår mitt förstånd. Hans svulstiga språk och omständliga beskrivningar biter dessvärre inte på mig. Jag saknade en röd tråd och historien, liksom protagonisten, blev för mig ointressant. Det enda jag intresserade mig för var att boken skulle ta slut. Vilket den gjorde efter 354 sidor.

Nu däremot ska jag läsa vad jag vill. Sova så länge jag vill och gå på härliga promenader (ja, stegtävlingen har börjat). Jag håller tummar och tår för att SMHI och alla andra vädersajter har spått fel. I påsk vill jag ha sol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0