Dålig stämning

10 varslade anställda på en och samma dag ledde som förutspått till att stämningen på kontoret inte är på topp för tillfället. Mellan två konferensrum sitter jag och önskar mig bort. Det är inte roligt att se anställda, som givit år, men uppenbarligen inte tillräckliga prestationer, till företaget, komma ut ur rummet. En del med bättre paket i bagaget än andra. En del mer nöjda än andra, med andra ord.

Nej, just nu skulle jag kunna tänka mig att vara precis var som helst förutom här. Till och med spinningcykeln, som jag räknar med att inta om en dryg timme, lockar mer. Eller varför inte soffläge? Jag antar att jag ska vara glad att jag har jobbet kvar. Än så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0