Halvtid!

Snart slår klockan lunch och därmed halvtid för arbetsveckan. Är det bara jag eller känns det inte som om det är antingen måndag eller fredag hela tiden? Tiden går så fort att jag nästan inte hinner med. Kommer jag att gå i pension snart? En liten (mycket liten) del av mig skulle tycka att det vore väldigt skönt, framför allt på morgnarna, men resten av mig skräms av tanken. Vad gör man som pensionär? Känns som om man mest går och väntar. Med begränsad reskassa på fickan. Då krävs det att man skaffar en riktigt bra fallskärm innan! Med nästan 40 yrkesverksamma år framför mig känns det som att jag stoppar onsdagsfilosoferandet där, samtidigt som jag blir påmind om att det är dags för ITP-valet. Det får bli kvällens surdeg. Nu vankas tidig lunch med medhavd (!) lunchlåda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0