Fullt ös i väntans tider

På flygresan hem igår läste jag om kronprinsessan Victorias fullspäckade schema. Trots att hon är gravid (höggravid?) vägrar hon att trappa ner. Hon kommer alltså - graviditeten till trots - fortsätta med alla sina åtaganden. Och vilka åtaganden! Hela 4 dagar har hon något uppbokat den närmaste månaden och det rör sig om allt från en föreläsning till adventsgudstjänst och en tidig middag. Det riktiga lågvattenmärket var dock en lunch med Jimmie Åkesson. Det borde väl i och för sig inte komma som någon större överraskning från en familj där dess överhuvud delar ut hedersmedaljer till massmördare, men lite osmakligt är det dock.

Det som förbryllar mig i artikeln är det fullspäckade schemat. Fyra timmeslånga cermonier i (enligt egen utsago) femte månaden är väl avsevärt mindre arbetsbörda än andra gravida kvinnor har. Hon tänker fortsätta i samma hektiska tempo fram till förlossningen, fortsätter artikeln. Hektiska tempo? Jag kallar det för tidig mammaledighet.



Är det verkligen i mars hon ska förlösa?
Pluspoäng ger jag dock till Malene Birger-blusen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0