SNOR

Jag har snubblat över en källa av oändlig komik. Efter en hemmakväll med Så ska det låta, Skavlan och The Other Guys på agendan har jag i ren tristess rannsakat hela internet för att slutligen komma till Sveriges Näsflöjts Orkester, även kallade SNOR's, hemsida. De heter alltså så. På riktigt. Om det är ironi eller ej bakom förkortningen vet jag inte, men det hade ju varit hysteriskt roligt om så inte var fallet.

Här följer ett utdrag ur hemsidan. Notera! Näsflöjt större än allt!



Det här är verkligen något av det roligaste jag sett på länge. Så roligt att jag nog ska dissikera texten lite närmare.

Ingen vet riktigt exakt hur gammal näsflöjten är, men den är väldigt gammal (okej?). De har använts i alla tider både som instrument men också för att prata med de döda (kan man verkligen prata med döda?), samt jaga bort onda demoner (finns onda demoner?). Kärlekspar har i alla tider använt näsflöjten för att kommunicera med varandra (Nej, det har de inte, nu hittar ni väl ändå på?)! Näsflöjten har haft en tuff period (Well….), då den nästan dog ut (den har väl aldrig riktigt varit levande?), men är idag populärare än någonsin (Stämmer inte!).

Jag bara undrar; Är detta ett skämt?

Som om inte detta vore nog återfinns även David Goutro, grundare av Vancouver Noseflute Ensemble, på deras hemsida.


David har en fru som heter Alf. Mycket roligt!


Kommentarer
Postat av: Lojs

Fantastiskt kul!! Trodde nästan det var 1 april.

2011-03-27 @ 16:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0