Kärleksgåvor

Idag har solen lyst från klar himmel nästan hela dagen och jag har återfått hoppet om vårens framfart. Jag har dock inte haft möjlighet att njuta av den så mycket som jag hade velat. Efter en hastig utrensning i hemmet körde vi allt bråte till tippen, följt av ett stopp på mobilia och storhandling på ICA Maxi. På mobilia fick jag inte bara en, utan två underbara kärleksgåvor (eller var det för att jag hade glömt plånboken hemma? Jag väljer att kalla dem kärleksgåvor i alla fall!) av Erik som jag har önskat mig långt om länge. En supermodern, superavancerad och superbra dammsugare! Under premissen att han själv slipper använda den.. Och en ny hårtork, som inte ryms i en handflata och som förhoppningsvis inte tar 50 minuter att torka håret med. Resten av dagen har alltså gått åt till att dammsuga varje vrå i hemmet. Det är en helt ny upplevelse. Det är som att man aldrig har dammsugit innan man har dammsugit med min nya Bosch! Och snart blir det en hårtvätt.

Storhandlingen på Maxi var en mindre lyckad femma. Finns det folk som gör detta varje vecka? Trängs, plågas, kånkar och bär på allt som ryms på listan? Nej, detta fenomen var inget för mig. Varför storhandla när man kan ta det i små doser på trevliga Mästerlivs istället?
Trackback
RSS 2.0