Back to business

Kanske går det inte att lära en gammal hund att sitta, men det gick bannemej att lära mig att njuta av ledigheten. Igår kändes arbetslivet otroligt avlägset, men idag är det obehagligt påtagligt. Att jag lyckades kravla mig upp och ta mig hela vägen till Danmark är lite av ett mirakel. Att jag lyckades göra det här med solbrända (som i brända, inte läckert gyllenbruna) armar, ben och rygg bättrar bara på miraklet. Jag antar att jag har fått äta upp alla dumma uttalanden om att solen inte tar i Sverige.

Väl på plats i ett lyckligtvis mulet grannland har jag dock ryckt upp mig för den sista veckan på stegtävlingen, tillika min näst sista arbetsvecka på Deloitte. Snart kan jag med gott samvete koppla av i soffan utan att tänka på promenaden jag borde ta eller ha tagit, och strax därpå slipper jag även pendla över sundet i tid och otid. Dessa upplyftande tankar bådar gott för veckan som kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0