Sista semesterdagen

Idag firar jag sista dagen som semesterfirare. Firar är nog att ta i, eftersom dagen i vanlig ordning ska spenderas med bredspackling, målning, hopmontering av möbler, städande och fixande. Sådant som hör vardagen till för min del nu för tiden. Imorgon blir det andra bullar. Första dagen på nya jobbet. Spännande, lite nervöst och samtidigt ganska overkligt. Vad ska jag göra där egentligen? Tänk om jag gör fel? Tänk om jag inte gör tillräckligt? Ja, sådana tankar kan jag alltid uppfylla mig med om jag inte har tillräckligt med ångest för lägenhetsfixet.

Något som inte hör vardagen till för min del är dock IKEA-besök. Till skillnad från vissa tätt besläktade varelser till mig så drar jag mig verkligen för att åka dit. Men igår var det riktigt trevligt! Om besöket gav utdelning? Minst sagt! 10 521 kronor senare kom jag hem med byrå, ett helt nytt badrum och en köksutrustning som heter duga. Nu väntar vi bara på handyman och rörmokaren så kan det nog bli riktigt fint här hemma.

I brist på såväl egen dator som telefon som kamera väntar jag med att visa bilder på flytt/renoveringsstöket. För allas bästa tar vi det när det är färdigt istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0