Den digitala tidåldern

Under min tid på Karlshamns landsbygd spenderade jag all dötid med att slösurfa på min numera icke-fungerande och snart återlämnade i-phone. Eller på Eriks dator. Varenda ouppkopplad minut gjorde mig galen. Detta fick mig att fundera. Vad gjorde folk innan den digitala tidåldern? Hur höll de sig up-to-date? För att inte tala om rastlösheten. Idag sitter väl alla och fipplar med telefonen så snart en minut av osignerad tid ges. Vad gjorde man förr? Kommer mina eventuella framtida barn skratta mig rakt upp i ansiktet när jag berättar om hur det var när jag var liten. Om tjocka TV-apparater och modem som kostade multum i minuten. "Hahaha, nej mamma, nu ljuger du allt. Så kan det inte ha varit!!". Oavsett vilket så måste hatten av för utvecklingen. Hur många fall av folk som gått in i väggen den än gett upphov till. Jag vet inte hur jag kommer klara mig utan min i-phone.

 

Bästa leksaken. Hur ska jag klara mig utan dig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0