BB

Igår gjorde jag slag i saken och återupptog en kär gammal fritidsaktivitet. På den tiden Body Balance var ett splitternytt fenomen i Sverige (eller i alla fall i Nyköping. Gissar att det kan innebära att fenomenet då funnits i Sverige i cirka 5 år) var jag en flitig besökare på torsdagskvällar. Med åren har jag glömt bort vad BB egentligen går ut på, men samma år har även gjort mig både stel(are) och (mer) ovig. Jag har länge tänkt att jag borde återuppta denna träning och igår gjorde jag alltså mer eller mindre ofrivilligt slag i saken.

Med BB halvt utraderat från minnet har jag nog tänkt solhälsningen och krigaren i all ära, men jag vill ha träning som jag verkligen känner av. Fart, fläkt och ömma muskler. Samma tanke slog mig när jag efter 60 snabba minuter lämnade passet - mycket stel, men knappast genomtränad. Samma tanke slog mig inte i morse när jag knappt kunde röra kroppen. Inte heller nu, när jag ännu mindre kan röra kroppen. 

De misslyckas aldrig. Les Mills - vilken grej!



Riktigt såhär smidig var INTE jag igår.. Kanske nästa vecka? Eller om tio!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0